Direktlänk till inlägg 4 juli 2021

Valpträffen!!

Av pittsi - 4 juli 2021 16:31

 

Så var dagen äntligen här.

Utan regn dessutom!!

Så, träffen blev av.. å jösses vad jag städat inför den.

Visst.. vi skulle ju vara utomhus.. men jag tänkte.. OM en hund får för sig att springa in å så

en matte efter å så vill de gå husesyn eller så.. eller om nån behöver gå på toa å då

får för sig att de vill gå husesyn.. så, ja, kärringen städade, satan vad kärringen städade!

Alltså.. jag har ju inget skitigt hem.. men visst, jag slarvar med att damma tavlor.. för fy

vad trist.. å när värken ständigt är på en så ja, då är det köksluckorna som inte blir avtorkade speciellt ofta..

Hursom.

Nu blev det en rejäl städning av husets alla rum.


"Helt i onödan" för ingen hund sprang in å ingen behövde toa..


Nåja.

Det var en rejält trött kärring som somnade på soffan igår, totalt slutkörd i kroppen.

För efter all städning.. å handlandet.. så tog det två timmar att göra smörgåstårtan..


Å imorse var det en väääldigt ivrig å uppspelt Fluff som troligen kände på sig att nåt var på g..


 

Dukade utomhus.. å har man ingen servetthållare så tar man posthållaren så länge, haha..


 

Kakor SKA serveras i glasburk med lock på sommaren eftersom det finns getingar!


 

Brorsan Razzco kom..


 

.. liksom syrran Vilda..


 

.. å självklart brorsan Diesel.. som Fluffy låg under bordet å "vaktade".

Hennes brorsa som ingen fick sno!!

(Jodå, hon gav rejält med stryk till lilla Kaxa då hon kom för nära Diesel..

.. å då hon kom för nära Vilda.. å när Kaxa kom för nära mig.. *suck* Ibland

är Fluffy liiite jobbig då hon vill ha mig - å Diesel - för sig själv..)


Tyvärr gjorde syrran Molly illa sig häromdan så pass att veterinären beordrat vila å absolut inte

ute å springa! så hon kom inte på träffen.

Syrran Diza löper just nu så hon kom inte heller.

Å brorsan Bamseman har jag inte fått tag på.


 

Bror å syster.

Brorsorna kom inte helt överrens heller så de fick turas om att vara lösa..


 

Mamma Douglas tog sig ett dopp..


 

Diesel är lite kär i Kaxa.. puss puss..


 

Å här fick Kaxa lite mer pussar från Razzco..


 

Diesel gillar att bada, precis som mamma Douglas.


 

Fröken Fluff fick vi hålla kopplad första halvtimman då hon gav sig på Kaxa några gånger.

Kaxa är ju liiite ettrig å ska vara med ta mig fan öööverallt..

Fluffy ville ha sina syskon å sin matte ifred.. så för att slippa fler slagsmål så

kopplade vi Fluffy men när de lugnat ner sig släppte vi lös å då gick det bra..


 

Fina Vilda, sååå otroligt mjuk å len i pälsen.. som sammet!!


 

Smörgåstårtan som jag gjorde.. ojoj, vad vi åt!


 

Glömde ta foto på den.. så ni får bara denna där vi redan har hunnit äta halva.


Trevligt var det.

Kul.

Sitta å prata, jämföra, de är sååå jäkla lika på många sätt, syskonen.

Berätta historier, skratta, dela minnen..

Ja, det var en helt underbar träff!!

Så nöjd. Så glad.


Det här vill jag göra om.

Gärna redan i höst.

Om det inte regnar förstås..




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pittsi - 30 mars 2022 09:07

    Jag upptäckte i natt att jag bara under två dagar nääästan  komma upp till "25 km" målet under veckan. Å som sagt.. veckan har bara hunnit med måndag å tisdag. Bra promenerat av mig å voffarna!     Pilen visar - mig på nagelsalo...

Av pittsi - 17 mars 2022 08:01


    Minstingen är ute på praktik. Men denna morgon ringer han - han är på väg hem. Hans handledare är hemma å vabbar å ingen annan vill ta hand om elever. Så minstingen skickas hem innan dagen ens börjat.   Synd bara att mamman står i...

Av pittsi - 15 mars 2022 09:01

.. å mannen skulle iväg på jobb. Till eventuell kund å kolla på ett eventuellt jobb. Eller fler. Å sen även till tråkiga butiker för att köpa material. Skruvar, muttrar, slangar, oljor å annat trist men nödvändigt för jobb. Å så "tvingade" ma...

Av pittsi - 10 mars 2022 10:41

  .. men har väl tappat större delen av livslusten. Is, is, is vart man än vänder sig. Öööverallt is till förbannelse!! Jag kan inte gå ut - varken till vår baksida - inte ens på altanen! - eller på vår framsida. Jag vet inte hur många gån...

Av pittsi - 13 januari 2022 16:51


  Visst ska julen ut - även i detta hem. Men fasen vad deppigt livet blev! Väldigt lite ljus å inget glitter. I n g e t   glitter!!    Så när jag var iväg på ärenden snubblade jag över en kristallkrona!! Oh yes!! Köpte den på stört! ...

Ovido - Quiz & Flashcards