Direktlänk till inlägg 19 juli 2021

Lite ditten å datten igen..

Av pittsi - 19 juli 2021 08:45

Här händer som vanligt inte så mycket spännande.

Soliga dagar.

Voffar.

Tryck i skallen.

Disk. Tvätt. Dammsugning.

Lite grillning.

Ja. ni vet.. vardag.


  

Åh, jo, en viss minsting har fyllt år.

16-åring har blivit 17-åring.

(på bilden är han ca 10 år)

Grillning, fika, presenter, en VIT Gant-tröja som han tjatat om i typ 4 år eller så, haha.

Han har ju andra Gant-tröjor, men den VITA har jag vägrat.. tills nu..

Nåja.

Nu är det inte långt kvar så har jag inga barn längre.. bara vuxna barn..

*fäller en tår*


Vidare..


 

Nån promenad med Fluffen, brorsan Diesel å matte..


 

.. lite voining inne i stan med mannen..


 

.. då man även tar en voi-paus å tar bilen till Bromma Blocks å äter underbar KFC-lunch.

Självklart tillbaka till stan sen för fortsatt voining tills kärringens fötter skriker.


 

Väl hemma så är det blomvård som gäller.

Allt det här är ju "nytt" för kärringen så ni kanske tycker det är tråkigt att läsa om

men jag måste få "dokumentera" det.. haha..

Nåja.

Det händer ju att några blommor vissnar å dör, de jävlarna, så ibland får kärringen

"möblera om" lite i krukorna.

Finns ju knappt nåt nytt att köpa så ja, man får helt enkelt ta det man har hemma..


 

Som här i den stora krukan. Bort med den vissna döda saken å så..


 

.. i med lite friskt å fräscht istället från de mindre krukorna.


 

Å här.. lite kantlobelia som vissnat å dött.. bort med den skiten..


 

   

*voila*

Fyfan vad den här kärringen kan!!

Värsta grymma trädgårdsmästaren! ;o)


 

Ja.. sen var det ju det här med sniglarna va.. å kärringen som skulle bli värsta mördaren..


Ööhh.. det har jag ju inte lyckats med.

Jag har, helt ärligt, inte ens klarat av att rispa nån snigel lite, lite, lite med saxen,

så att klippa sönder dem.. näe.. det kommer fan inte att gå.

Det bor liksom ingen mördare i mig.

Tyvärr.

För fy satan vad äckliga de är de där små slemmiga jävlarna..


 

Här fick jag ihop 30 stycken.. på mindre än 5 minuter, ett snabbt varv runt altanen.

Förstår inte.. vad fan ska de alla upp på min altan å göra??

Va? Va? VA??

För tro mig, de är alla på väg mot min altan!

Å kolla den där äckliga albinon.. uuööörk..


Här ringde minstingen.

Han å en kompis hade varit inne i stan på bio å nu var de hemma med tåget.

Dags för mamman att hämta dem.

Ojoj.. panik.. vad skulle jag göra med sniglarna??

Ööhh.. jag tog med dem!

I bilen.

På väg ner till tåget, 4 km bort.

Fick stanna tre gånger för att putta ner snigeljävlarna - de var på väg att snigla

sig upp å ut ur krukan!!

Inte fan ville jag ha sniglar på passagerarsätet!


Väl framme vid grabbarna sträckte jag ut krukan - "Här! Vassego! Gör nåt! Släng dem!

Mörda dem! Eller varför inte ät upp dem?!"


 


När minstingen var liten - när han precis lärt sig gå så var han helt galen i sniglar!

Så fort har såg en snigel stoppade han den i munnen - å åt upp den!

Bara slurp!

Jag har aldrig varit så smal som den sommaren - så mycket som jag spydde!!

Jävla äckelunge!!

Varje morgon fick jag öppna dörren till baksidan - vi bodde i radhus då - å gå genom hela

baksidan, leta upp alla sniglar å gå å slänga dem i skogen.

Men nog fan lyckades ungen hitta sniglar ändå.

Om inte på vår baksida så ute på lekparken eller när vi var ute å gick nånstans.

Å hade snigeln hus - ja, då knastrade det när han tuggade i sig snigeln.

Å fy vad jag spydde!!

Alltså han var heeelt gaaalen i sniglar!!

Det gick inte att stoppa honom!

Det gick i blixtens hastighet - slurp - så var den uppäten!

*kräks lite*


Men nu - näe, han slängde dem i diket.

Minstingen är inte lika förtjust i sniglar nu som 17-åring, haha.

Å tack gode gud för det.

Nåja.. så åkte vi hem.

Bara för att upptäcka att sex nya sniglar dykt upp

- varav fyra av dem redan hunnit upp PÅ ALTANEN!!

*gråter en skvätt*


 

Över till nåt roligare.. voffarna!

Här fick de bada.

Åh, vad de älskar att bada!

Så härligt att se.

Men vi?

Näe.. kärringen å mannen badar bara.. i Grekland.

Eller på Malta.

Kanske i Spanien.

Men definitivt inte i Sverige.

Å med tanke på Coronan som härjar, å trots att både kärringen

å mannen har fått båda sina vaccin-sprutor å har vaccin-pass så

stannar vi hemma.

Man vet ju aldrig om det plötsligt bryter ut nåt nånstans å

de stänger ner å så sitter man fast utomlands.

Inte såå kul så vi väntar med resor å härliga bad ett år till.


Häromdagen kom min beställning.. äääntligen!!

En kompis som varit i Suomiland fick köpa med sig lite läsk hem till mig.

Svindyra men det är det fan värt!

(Ungefär 22 kr st.. alltså för EN 33 cl..)

Sååå goda!!

Smultron å päron. 


Fick en beställning igår på 10 st choklad-kort. 

De ska till Suomiland så det är för finska Fazer chokladkakor

korten ska vara till.

Det är sååå kul att få beställningar så jag som knappt har

scrappat nåt sista tiden satte mig genast ner å fick ihop

tre kort direkt.. 


     

Påbörjade ett fjärde kort men fick avbryta då mannen kom upp

å la sig för att sova.

(Min scrapparhörna ligger väggivägg med sovrummet.)

Insåg att klockan var midnatt så jag avslutade å gick ner å sov.


Men kan ni gissa vad de 10 chokladkorten ska få betalas med? 


  Hårdvaluta förstås.. 


 
 
Ingen bild

Båthuspernilla

19 juli 2021 14:17

Sätt att ra kål på sniglar utan att dö äckeldöden.

Köp snigelgift som de äter och blir så mätta av att de svälter ihjäl.

Plocka sniglar och lägg dem i hundbajspåse, knyt ihop och kasta.

Ha kokhett vatten i hinken du samlar dem i så dör de snabbt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pittsi - 30 mars 2022 09:07

    Jag upptäckte i natt att jag bara under två dagar nääästan  komma upp till "25 km" målet under veckan. Å som sagt.. veckan har bara hunnit med måndag å tisdag. Bra promenerat av mig å voffarna!     Pilen visar - mig på nagelsalo...

Av pittsi - 17 mars 2022 08:01


    Minstingen är ute på praktik. Men denna morgon ringer han - han är på väg hem. Hans handledare är hemma å vabbar å ingen annan vill ta hand om elever. Så minstingen skickas hem innan dagen ens börjat.   Synd bara att mamman står i...

Av pittsi - 15 mars 2022 09:01

.. å mannen skulle iväg på jobb. Till eventuell kund å kolla på ett eventuellt jobb. Eller fler. Å sen även till tråkiga butiker för att köpa material. Skruvar, muttrar, slangar, oljor å annat trist men nödvändigt för jobb. Å så "tvingade" ma...

Av pittsi - 10 mars 2022 10:41

  .. men har väl tappat större delen av livslusten. Is, is, is vart man än vänder sig. Öööverallt is till förbannelse!! Jag kan inte gå ut - varken till vår baksida - inte ens på altanen! - eller på vår framsida. Jag vet inte hur många gån...

Av pittsi - 13 januari 2022 16:51


  Visst ska julen ut - även i detta hem. Men fasen vad deppigt livet blev! Väldigt lite ljus å inget glitter. I n g e t   glitter!!    Så när jag var iväg på ärenden snubblade jag över en kristallkrona!! Oh yes!! Köpte den på stört! ...

Ovido - Quiz & Flashcards