Direktlänk till inlägg 24 juli 2021

Fredag.. (Fredagen som satan glömde göra överdjävlig för kärringen)

Av pittsi - 24 juli 2021 11:47

(Har provat att ta den där jävla medicinen som gjorde mig så satans sjuk.. skulle ju öppna kapseln å räkna kornen där i å ta bara några.. det var 250 st.. började med att ta 2.. i en vecka... höjde sen å tog 4 korn... i två veckor... höjde till 8 korn... å satan vad tryck i skallen jag haft.. å mått dåligt å bla bla bla.. så till slut valde jag att avbryta.. bara sluta ta skiten. Så på fredagen skulle jag alltså vakna utan biverkningar.. tänkte jag..)


 


Efter en dålig natts sömn, knappt sovit nåt, klev vi upp vid 4 å åkte vid 5..

Vid 10 var vi framme vid målet - Gekås i Ullared.


 


Två timmars shopping - jag hade en lista - men Gekås hade bara

fyra av mina önskemål.

Hursom så fick jag iaf en ny brödrost..



.. å det absolut viktigaste - hela anledningen till att vi åker till Gekås - 

Softlan sköljmedel.

Halva priset mot ALLA andra butiker jag jämfört mot! 

Nu har jag sköljmedel för närmare ett år framåt..


   

Ja, lite annat slank oxå ner i kundvagnen..



 


Haha.. här har jag en rolig.. eller sorglig historia att berätta, 

beroende på hur man väljer att se på det..


Vi letade efter en zinkbalja. Att ha is å kylda drycker i

om vi kommer ha nån större fest eller så.. 

Vi letade å letade. Utan att hitta. Så såg vi en personal. Mannen 

gick för att fråga; 

"Ursäkta.. har ni zinkbaljor?"

"Ööhh.. i plast då eller?" 

Mannen å jag titta på varann, ska man skratta eller gråta??

"Nä.. i ZINK!?" 


Nåja.

Det fanns inga zinkbaljor så vi fick "nöja" oss med en champagnebalja.

Inte den heller i zink eller plast.. 

Nåja.


Å självklart 10 påsar pockoron!! 

Enda gången jag lägger pengar på färdigpoppade popcorn - 

de kostar ju praktiskt taget ingenting på Gekås!! 



Sen åkte vi till Borås å åt lunch å sen - tadaa - till min absoluta

favvobutik - pysselskafferiet!! 

Det blev mönstrade papper för över 1300 spänn.. ojoj.. 

(Har redan hunnit sortera å lägga undan det mesta så ni 

får bara se en liten del..)


   


Mycket av min absoluta favvo blev det..


 


.. å självklart många av min favvo nr 2 oxå.. 


 


Men alltså.. kolla.. min favvo nr 1.. uuunderbart!! 


 


Kolla så vackert det blir med det här pappret!!

Beige, gammelrosa å liite grönt.. ååååhhh... lovelovelove!!


Så.

Två timmar inne på Gekås å nån timma inne på pysselskafferiet..

.. sen åkte vi hemåt.

Stannade till i Nyköping för att handla både mjölk mm å middag

från KFC å chopchop.

Å tänk..


 

.. glassen som jag sökt med ljus å lykta i AAALLA affärer inom

fem mils radie å då jag dessutom har chattat TVÅ ggr med GB

å frågat om de fortfarande gör den å säljer den å fått svaret..


 

att jodå det gör dem så nä, ändå har jag inte hittat glassjäveln!! 

Har surat som fan här å tänkt otaliga gånger att jag åker

fan å RÅNAR GB glassfabrik på glassjäveln då den fan inte finns

NÅNSTANS!!

Den enda glassen utan äcklig CHOKLAD eller jordgubb eller is.

PERKELE! 

Å så nu när de ÄNTLIGEN gör en vuxen glass utan choklad (kola

är INTE choklad!!) så finns den fan ingenstans! 

Satan vad arg å sur jag varit.


Men så igår i Nyköping inne på City Gross - där fanns den!! 

Å gissa vem som köpte vartenda jävla paket!?! 

Jepp - jag! 

Finns inte en enda köttbulle i min frys nu - nu är det BARA..


 


Så ja kära läsare.

En fredag utan överdjävligt tryck.

Inte mycket sömn å därmed inte mycket energi å lite huvudvärk

men mannen vägrade låta mig köra ändå så jag kan inte klaga.

Shopping, massa, massa kul shopping.

Både nyttig, Gekås, å rolig, scrappingpapper.

Å så min GLASS på det!! 


Kan en fredag bli bättre?? 


----


Idag är det lördag - vad ska man hitta på?

Cykla med voffar?

Besöka slott(s-park å promenad) med voffar?

Ta oss nånstans så voffar får bada?

Eller bara vara hemma.. med voffar?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pittsi - 30 mars 2022 09:07

    Jag upptäckte i natt att jag bara under två dagar nääästan  komma upp till "25 km" målet under veckan. Å som sagt.. veckan har bara hunnit med måndag å tisdag. Bra promenerat av mig å voffarna!     Pilen visar - mig på nagelsalo...

Av pittsi - 17 mars 2022 08:01


    Minstingen är ute på praktik. Men denna morgon ringer han - han är på väg hem. Hans handledare är hemma å vabbar å ingen annan vill ta hand om elever. Så minstingen skickas hem innan dagen ens börjat.   Synd bara att mamman står i...

Av pittsi - 15 mars 2022 09:01

.. å mannen skulle iväg på jobb. Till eventuell kund å kolla på ett eventuellt jobb. Eller fler. Å sen även till tråkiga butiker för att köpa material. Skruvar, muttrar, slangar, oljor å annat trist men nödvändigt för jobb. Å så "tvingade" ma...

Av pittsi - 10 mars 2022 10:41

  .. men har väl tappat större delen av livslusten. Is, is, is vart man än vänder sig. Öööverallt is till förbannelse!! Jag kan inte gå ut - varken till vår baksida - inte ens på altanen! - eller på vår framsida. Jag vet inte hur många gån...

Av pittsi - 13 januari 2022 16:51


  Visst ska julen ut - även i detta hem. Men fasen vad deppigt livet blev! Väldigt lite ljus å inget glitter. I n g e t   glitter!!    Så när jag var iväg på ärenden snubblade jag över en kristallkrona!! Oh yes!! Köpte den på stört! ...

Ovido - Quiz & Flashcards