Direktlänk till inlägg 30 november 2021

När man för en gång skull har tur..

Av pittsi - 30 november 2021 19:48

  

.. å man åker till blomsteraffären för att lämna några choklad-kort..


 


.. några för 200 gr Marabou chokladkakor å några för

26-bitars Toffeefee-ask..


 


.. å då även passar på att köpa en till liten växt.. en underbart

glittrig växt å under samtal kryper min lilla olycka fram,

den med den svindyra guldkrukan som gick i kras..


 


.. å *vips* envisas tjejen att jag ska ta en ny - utan att betala! 

Jag försökte om å om igen - det var ju mitt eget fel att den ramlat

å gått sönder men nä - hon proppsade - jag skulle ha en ny gratis!


 


Så.. ja, Simon får en underbart fin kruka i jul.. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pittsi - 30 mars 2022 09:07

    Jag upptäckte i natt att jag bara under två dagar nääästan  komma upp till "25 km" målet under veckan. Å som sagt.. veckan har bara hunnit med måndag å tisdag. Bra promenerat av mig å voffarna!     Pilen visar - mig på nagelsalo...

Av pittsi - 17 mars 2022 08:01


    Minstingen är ute på praktik. Men denna morgon ringer han - han är på väg hem. Hans handledare är hemma å vabbar å ingen annan vill ta hand om elever. Så minstingen skickas hem innan dagen ens börjat.   Synd bara att mamman står i...

Av pittsi - 15 mars 2022 09:01

.. å mannen skulle iväg på jobb. Till eventuell kund å kolla på ett eventuellt jobb. Eller fler. Å sen även till tråkiga butiker för att köpa material. Skruvar, muttrar, slangar, oljor å annat trist men nödvändigt för jobb. Å så "tvingade" ma...

Av pittsi - 10 mars 2022 10:41

  .. men har väl tappat större delen av livslusten. Is, is, is vart man än vänder sig. Öööverallt is till förbannelse!! Jag kan inte gå ut - varken till vår baksida - inte ens på altanen! - eller på vår framsida. Jag vet inte hur många gån...

Av pittsi - 13 januari 2022 16:51


  Visst ska julen ut - även i detta hem. Men fasen vad deppigt livet blev! Väldigt lite ljus å inget glitter. I n g e t   glitter!!    Så när jag var iväg på ärenden snubblade jag över en kristallkrona!! Oh yes!! Köpte den på stört! ...

Skapa flashcards