Alla inlägg under december 2021

Av pittsi - 21 december 2021 13:13

 

Behöver jag säga annat än.. perkele!?!


Av pittsi - 16 december 2021 07:36

 


Några kvällar i rad här så har våra två "små" hämtat en strumpa från

tvättkorgen å haft dragkamp om den. 

Fluffen brukar ju hämta strumpa för att byteshandla - ge strumpa

å få en god tuggis! Skitsmart! 

Men som sagt - nu har de lekt med strumpan istället.

Helt söndersliten.


Så.

Kärringen köpte en hundleksak.

En söt rosa mus..


 


.. det tog ungefär tre sekunder så var musen MÖRDAD! 

(Jag hann inte ens ta kort på musen!) 

Fluffen ser sååå stolt ut.. 


 


.. å när jag gnäller lite på henne - då lägger hon till med söt & oskyldig! 


 


Men det tar inte lång stund så har de små dragkamp om 

mördade musens svans..


(Nu blev den visserligen till nytta - dragkamp utan att slita

sönder husses strumpor - men minnet kom snabbt tillbaka..

.. anledningen till att vi slutat köpa hundleksaker.. de mördas

å blir ointressanta på tre sekunder..)


 Men nästa dag köper kärringen ändå ytterligare en hundleksak.

En hårdare denna gång..


 

.. men nä, jag har tydligen ingen hund. 

Jag har en jävla gnagare! 


Av pittsi - 10 december 2021 12:57

 


I tisdags kom min bästis på besök.. med sin vovve.

Å man kan lugnt säga att min Fluff å hennes Ozzy är kära.

Åh, jösses vilket sjå vi hade att hålla isär dem! 

Det var pusskalas till tusen!! 

De kunde fan inte va ifrån varann! Så fort vi släppte taget om dem

så *vips* var de bredvid varann å pussades! 

Hahaha.. sötnosar!


 


Sen har jag, som aldrig tjatar, fått tjata hål i huvudet på mannen

om mossa.

Här äger man mark å skog på flera hektar å så går kärringen

å köper mossa på Ica!?! 

Å när inte mossan räckte - ja, då var mossan slut på Ica.

Å tjatet började.

(Kärringen plockar inte mossa - där bor väl för fasen ormar å

annat läbbigt.. så själva plockandet är karlgöra!)


Till slut fick kärringen mossa.

En näve.

Ähum.

En näve.. vad fan trodde mannen att det lilla skulle räcka till??


Sicken tur då att jag bara några timmar tidigare gett upp

å istället skickat ut minstingen å hämta mossa.

Han hämtade en hel hink!! 


 


Så den där ljusstaken som kärringen ville göra av en trälåda, 

lite mossa å några ljus, ja, den blev ju av till slut å

kärringen är så nöjd så. 


 


Titta så fint!! 

Å med mossa från vår egen skog. 

Halva hinken mossa gick åt.. halv hink mannen.. halv hink..

.. vs en näve.. tänk till lite nästa gång va!?!


 


Onsdag, torsdag å idag fredag har jag varit hundvakt till Diesel.

Fluffys lillebror ni vet.

Åkt dit för promenad å sen tagit med mig honom hem till oss.

När Diesels husse slutat jobbet har han hämtat Diesel

då de bara har en bil för tillfället.

Diesels matte har nämligen börjat arbetsträna å Diesel som är van

med att alltid ha nån hemma klarar inte av att vara ensam.

De har försökt å tränat osv men nä,

han blir helt galen å vänder upp å ner på hela huset å är i

upplösningstillstånd när de kommer hem. 

Det kommer sluta med att hans hjärta lägger av så nä, han

ska helt enkelt inte lämnas ensam! 

(Dottern som vanligtvis pluggar hemifrån deltid är för tillfället

utomlands så därav att de behövde hundvakt dessa dagar.) 


 


Å gissa vilken storasyrra som överöste sin lillebror med pussar!?!

Haha.. den här bilden ser så rolig ut men är allt annat

än vad det kanske ser ut som.

Diesel råkar bara gapa lite då Fluff pussar å jag fotar..


 


Sen har vi ordnat med julgran.

Å det blev som vi brukar - en som får stå på ett "bord" jag byggt

just bara för att ha julgranen på.

Å i år blev det vitt, blått å silver..


 


Julklapparna tänker jag inte ta fram än men Fluffen fick bli lite julfin.. haha..


 


Min sötis!! 


 


Idag lyckades jag få alla voffar på en bild.. dock inte

att alla tittade mot mig menmen..


 

.. å sen var det en viss storasyster som inte kunde låta bli att

pussas lite oxå.. haha..


 

.. men nu ska jag fortsätta göra julklappsettiketter..


Av pittsi - 6 december 2021 15:00

 


I alla år har vi haft kungsgran.

För kungsgran är bäst. Är stora å fina å barrar inte.

Nåt år tvingade mannen oss att ta en gran från vår egen skog.. 

.. å visst, det var väl kul, hela familjen, med små barn, var med 

i skogen å letade efter den finaste granen, mannen högg ner den

å så hjälptes vi åt att släpa hem den.

Å den var ju fin.. å doftade gott.

Men fan vad den barrade!!


Så nä, nå mer av den saken har det inte blivit, hur mycket

mannen än tjatat.

Köpt jävla kungsgran ska det va.

Punkt.


 


Så även i år.

Liiite tidigare än vanliga år men i år skulle vi va tidiga med allt.

Men.. redan i affären barrade granen.. vilket fick oss att

bli lite misstänksamma.

Jag fotade å sprang raka vägen till info-disken å frågade - hade

vi rätt att lämna tillbaka granen om det visade sig att den

fortsatte barra där hemma?

Jag menar.. en kungsgran barrar inte å gör den det då är det nåt fel!

Jodå, "fota å kom så får ni pengarna tillbaka". 


 


Å mycket riktigt.. granjäveln barrar..

Kärringen dammsuger..


 


.. men nästa dag är det fullt med barr under granen igen..

Å kärringen dammsuger igen å igen..


 


.. men nä, det är lika mycket barr under granen så fort man

slänger en blick därunder. 

Ni som envisas med vanlig gran - hur orkar ni?? 


 

.. så idag åkte jag till butiken med mina foton å fick pengarna tillbaka.

Granen vill de inte ha tillbaka så den får vi slänga.


Så imorgon ska vi ut på ny julgransjakt..

.. eller ska man behålla denna å "låtsas" ha en "vanlig" barrande

gran i år?? 

Nä fy fan.. jag vill ha en riktig Kungsgran!! 

*görmigredoförjulgransjakt*


Ovido - Quiz & Flashcards