Alla inlägg den 10 mars 2022

Av pittsi - 10 mars 2022 10:41

 

.. men har väl tappat större delen av livslusten.

Is, is, is vart man än vänder sig.

Öööverallt is till förbannelse!!

Jag kan inte gå ut - varken till vår baksida - inte ens på altanen! - eller på vår framsida.

Jag vet inte hur många gånger jag dragit på arslet då jag ska in i bilen!

Fy fan vad jag är less på denna jävla is.


Å vår gård ligger i nån jävla köldknäpp så överallt runt oss har snö å is smällt.. men inte fan hos oss.

Grannarna har knappt nån minsta lilla snöflinga.. ggggaaaahhhh.

Nåja.


   




Jag sitter mest inne å gör kort.

I blomsteraffären där jag säljer mina kort har folket blivit lite smått galna i mina "ålderskort"

så de går åt likt smör i solsken.

Kul.. men liiite trist i längden att bara sitta å göra nya såna hela tiden..

Dessutom gör jag varje ålder i tre olika färger.

Rosa. Blå. Lila.

30, 40, 50, 60, 65, 70, 75, 80, 90.. å nu funderar jag på att utöka med

18, 25, 85 och 100..

Å så har folk börjat fråga efter kort till barn.. som 1, 2, 3, 4.. *suck*

Blir mååånga kort att göra.. (äh, jag ska inte klaga..)


Men då jag inte kan vistas ute speciellt mycket.. knappt nåt.. å inte orkar sitta å

skapa kort hela tiden så blir det mycket soffhäng å tv.

Trist i längden så ja, jag håller på att ruttna. Totalt.

Fy fan vad jag är less på snö å is å kyla.

Nu vill jag ha värme!!!

Jag vill UUUUUUUT!!


    

Å för att inte ruttna totalt, vilket jag ändå är på god väg att göra, så försöker jag

hålla modet uppe genom att köpa med mig snittblommor hem.

Heeela tiden.

Mannen håller på att bli galen.

"Vad fan firar vi nu då??"

Tja.. häromdagen var det visserligen 31-årsdagen.. hur har vi stått ut med varann så länge?? men

nä, de flesta buketter bara åker ner i kundvagnen å hem när jag är på ica å handlar.

Vaffan.. nåt ska man väl ha att njuta av här i livet innan man dör?!?


  

.. den ena buketten efter den andra..


 

.. å faktiskt.. det här är senaste dagarnas tre buketter som jag satt ihop..


Men ja.

Jag vet inte.

Kikade in här en snabbis bara.

Har inget kul att berätta.

Finns inget att skratta åt.

Inget att ens dra på mungipan åt.

Å nu är det tillåmed krig i världen.

Vaffan??


Så.. känslan att sluta blogga finns.. har funnits med mig ett tag.. men vi får se..

Ska fundera ett varv till..

(Får se om det lättar om isen drar åt helvete nån jävla gång..)



Ovido - Quiz & Flashcards