Alla inlägg den 2 september 2021

Av pittsi - 2 september 2021 13:52

Jösses så sjuk jag varit.. å visserligen är jag fortfarande sjuk men

ä n t l i g e n   på bättringsväg.

Trodde fan aldrig jag skulle tillfriskna.. kändes som jag var på väg mot döden..


Näe, nu kanske jag tar i lite.. eller kanske inte..

Nåja.

Snorig har jag varit. Som fan.

Å febrig.

Å ont i halsen.. jäklar vad ont i halsen jag haft!!

Behövt en halstablett i truten   v a r e n d a    s e k u n d   !!

Tillåmed på natten!

Vaknat då halstabletten smält bort å det svider som fan - inget annat att göra än att ta en ny.

Så.

Det har resulterat i att jag nu har sår i hela gommen å på tungan.

Helt sönderfrätt.


Men halsen mår bra.

Eller tja.. idag är första dagen jag klarat mig utan halstabletter.. å min mun jublar!!

Fy fan vad ont jag har.. kan inte dricka annat än len mjölk.

Allt annat river sönder mina sår i gom å på tungan.

Mat?

Gissa..


Nåja.

Men har den här kärringen fått vara sjuk i lugn å ro?

Näe..


 

En viss liten Kaxa kom på att elen inte varit på (på flera år) så då fick hon för sig att man

kan bita hål i nätet å smita ut för att jaga grannens (jävla) katter som stövlar runt

här på vår bakgård dagarna i ända.

Ja, katterna går utanför "hundgården" å nätet alltså.

Sen när hon ändå var ute på byn å jaga katter så kom hon på att en annan granne

har kaniner.. åh MUMS tänkte Kaxa å biter bara fler å fler hål i nätet efter att vi..

.. eller tja, febersjuka jag fått jaga rätt på henne ute på byn - inte så jävla lätt alltid -

å sen leta å hitta hålet, laga det... bara för att Kaxa sen ska bita upp ett nytt jävla hål

å jaga katter å kaniner ute på byn igen.

GGGGGGGGAAAAAAHHHHHHH

Hundjävel!!


 

Här har hon spindelnät i ansiktet.. den lilla skithunden..

(Jepp, jag är så sur på henne så hon förtjänar ingen fin bild här nu..)


Nåja.

Vi fick ta tag i el.. hmm.. vad heter det? El-tjofreset.. å jag satte grabbarna på att klippa å riva

allt det höga vildvuxna gräset runt vårt "nät". (inte behövt använda elen då vovvarna inte velat närma

sig elsladdarna av rädsla för stötar å därför har vi inte behövt klippa å hålla efter höga gräset längs

sladdarna heller.. Men innan nån börjar gnälla - det är samma elsystem som man

använder i får- å häst-hagar mm. Det räcker med två-tre stötar så lär de sig att inte gå

mot elsladdarna mer. Vilket våra voffar lärde sig som valpar å vi har inte behövt ha elen på

sen dess.. ja, tills nu då. Men om elen ska på så måste höga gräset först klippas/rivas bort

å sen upptäckte vi att vi även behövde köpa en ny dosa till sladdarna.. Nåja.. vi fick bort gräset, vi

köpte en ny dosa, på med elen å *vips* fick Kaxa en stöt å nu går hon inte i närheten

av varken hålet eller sladdarna igen.)


 

Men det var fan inte kul att vara sjuk å jaga hund ute på byn, vara sjuk å laga nät, vara sjuk å riva

gräs.. å samtidigt även passa hundjäveln som så fort hon märkte att man tappade fokuset

från henne - passade på att smita!! så till slut blev det till att ha henne i koppel på bakgården,

nåt hon inte gillade å gnällde om.. vilket jävla pip å gnäll...

GGGGGGGGGAAAAAAAAHHHHHHHHHH

Kan en sjuk jävel få ligga i soffan ifred å vara SJUK??

Tydligen inte..

(Mannen har galet mycket jobb just nu å är typ aldrig hemma..)


Nåja.

Nu är elen på å Kaxa går inte i närheten av nätet å sladdarna.

Det blir inga fler smitningar.


Men nu ska jag sluta gnälla.. å lägga mig i soffan å ha sjukt tråkigt igen..

(Kan jag snälla få bli frisk nån jävla gång??)


Ovido - Quiz & Flashcards