Alla inlägg den 5 augusti 2021

Av pittsi - 5 augusti 2021 13:34

 


Färdiga kortet - "mixed media".


 


Har torrborstat med vitt så det upphöjda syns bättre..


 

Å här syns det extra bra..


Visst blev det läckert!?!


Av pittsi - 5 augusti 2021 09:10

 

Har fått en hel del beställningar på senaste tiden.

Bland annat bröllopskort, 10 finska choklad-kort å nu även vin-kort till en som fyller 65..


 

Lite roliga hälsningar..


 

Bak finns plats att skriva vem presenten är från..


Efter beställningarna var klara blev jag sugen på att göra mer så jag blev kvar i min hörna..


 

Vissa kort säljs likt smör i solsken så de får jag göra om å om igen.. som detta..


   

.. som här blev i tre olika varianter.


 

Behöver fylla på mitt "rosa" lager av kort men hoppsan, det blev visst ett lila kort oxå.


Här har jag haft enfärgade papper som jag själv har stämplat å haft mig med så det har blivit

mönster på dem.. å sen lite härlig effekt med embossing på kanterna.


 

Här är det beställda bröllopskortet som jag gjorde.

Kände för att göra i nån annan färg än i det "traditionella" å beställaren blev superglad

å jättenöjd!!



 

Så då gjorde jag två till i samma färger att sälja i blomsteraffären.


 


 

Sen lite "vanliga" kort igen..


 

Den här blev riktigt fin.. tror jag måste göra fler av den..

(Bilder visar inte riktigt hur fina de egentligen är.. de är MYCKET finare på riktigt!)


Men ggaaahhhh... jag skulle ju göra ROOOOSA kort...


 

Här är ett till kort som går åt mycket så det blev två nya igår..


   

Här är ett till kort som säljs likt smör i solsken så idag ska jag nog göra några

i grönt med lite platinum-glitter..


 

.. ja, å så de här där jag stansar ut små bitar å limmar ihop till ett fint "lapptäckemönster".

I rosa förstås.



 

Ohohoh!!

Ja, detta som jag kladdade med igår..

Mixed media.. man har en schablon å så kletar man på en gegga, minns inte vad allt heter nu, men

geggan torkar å så får man det där upphöjda mönstret på pappret.

Här har jag även hunnit spraya på lite olika färger å glitter.

När det torkat ordetligt ska jag "torrborsta" det upphöjda med vit färg så det syns bättre.

Ja, ni ska få se.

Blir sååå snyggt!!

Å sååå kul att göra.

Synd bara att det är så kletigt å det tar så lång tid att torka.. å jag som har så

lite tålamod orkar inte med det här så ofta då..

Vill ju ha klart mina projekt på en gång.


Jaja, idag blir det mer scrapping.

(Japp, huvudet bankar så jag orkar inget annat..)


Ovido - Quiz & Flashcards