Direktlänk till inlägg 24 augusti 2021

Jag tror fan han gör det med flit..

Av pittsi - 24 augusti 2021 15:08

 


Minstingen halkade på gräset i lördags då han gjorde en "backflip".

Å tar självklart emot sig å gör illa handleden.

Höger handled.

Höööger.

Bra jobbat, unge. Som om han inte redan har brutit

höger arm två gånger redan.. strax ovanför handleden. 

Höger. Två gånger.

Å nu en tredje gång.


Men tror ni han säger nåt?

Nä.

Inte förrän söndag kväll vid 23-tiden.. DÅ kläcker ungen ur sig

att han har lite ont å inte kan böja handleden som man ska osv..

Men han tror inte den är bruten. "Känns inte som det".

Å så tror han att en läkare bara kommer säga;

"Äsch, låt handleden vila några dar så blir det nog bra.."


Men trots det så ringer jag vårdcentralen på måndag morgon.

(Är det nåt jag lärt mig som 5-barnsmamma så är det att inte

lyssna på sina ungar.. ;o))

Telefonsvarare som ger mig en telefontid.. de kommer ringa mig kl 14:10.

Dagen går.

Å så ringer de till slut.

Jag förklarar å så utbrister tanten i telefon; "Det måste röntgas!!"

1 - för att han är ett barn 

å 2 - för att han brutit armen två ggr innan..


Så jag får stränga order att sätta mig i bilen å åka å hämta grabben

från skolan å sen raka vägen till akuten å därifrån till röntgen.

Sagt å gjort.

Men väl där *stressstress* så säger tanten i kassan att det

är minst 5 timmars kö.. å sen kan det ju droppa in mer akuta fall

så vi hamnar ännu längre bak i kön så risken är stor att vi inte lär

få träffa nån doktor på akuten innan de stänger för dagen/kvällen. 

Så vi "rekommenderas" att komma tillbaka nästa dag, att "hänga på

låset" då de öppnar.. vilket vi också väljer att göra.


 


Så i morse klev vi upp lååångt före tuppen å gjorde oss ordning

för en heldag på akuten.

Å jodå, det visade sig att grabben hade ett krossat båtben, 

en tvärfraktur som behövde gipsas! 

(Ja, där ser ni - lyssna för fan inte på era barn! ;o))


 

Så nu är grabben gipsad, provosoriskt, för att imorgon åka in till

en ortopedklinik å få träffa en riktig ortopedläkare som då ska

kolla hans handled (ja, gipset ska bort å sen på med nytt) å ge

oss en lite mer utförlig rapport om skadan, läktiden osv..


Tacolov att den här mamman inte lyssnade på sin minsting.

"Nä, det känns inte brutet! Behöver inte ränna till nån dr.."

Nä, visst.. 


Men kolla första bilden igen.

Äsch, jag lägger upp den igen..


 

Ser ni?

Ungen sitter å ler å NJUTER! 

Ta mig fan om inte ungen gör sånt här med flit.. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pittsi - 30 mars 2022 09:07

    Jag upptäckte i natt att jag bara under två dagar nääästan  komma upp till "25 km" målet under veckan. Å som sagt.. veckan har bara hunnit med måndag å tisdag. Bra promenerat av mig å voffarna!     Pilen visar - mig på nagelsalo...

Av pittsi - 17 mars 2022 08:01


    Minstingen är ute på praktik. Men denna morgon ringer han - han är på väg hem. Hans handledare är hemma å vabbar å ingen annan vill ta hand om elever. Så minstingen skickas hem innan dagen ens börjat.   Synd bara att mamman står i...

Av pittsi - 15 mars 2022 09:01

.. å mannen skulle iväg på jobb. Till eventuell kund å kolla på ett eventuellt jobb. Eller fler. Å sen även till tråkiga butiker för att köpa material. Skruvar, muttrar, slangar, oljor å annat trist men nödvändigt för jobb. Å så "tvingade" ma...

Av pittsi - 10 mars 2022 10:41

  .. men har väl tappat större delen av livslusten. Is, is, is vart man än vänder sig. Öööverallt is till förbannelse!! Jag kan inte gå ut - varken till vår baksida - inte ens på altanen! - eller på vår framsida. Jag vet inte hur många gån...

Av pittsi - 13 januari 2022 16:51


  Visst ska julen ut - även i detta hem. Men fasen vad deppigt livet blev! Väldigt lite ljus å inget glitter. I n g e t   glitter!!    Så när jag var iväg på ärenden snubblade jag över en kristallkrona!! Oh yes!! Köpte den på stört! ...

Ovido - Quiz & Flashcards