Alla inlägg den 5 juli 2021

Av pittsi - 5 juli 2021 08:15

  

1. Ha några kabeltrummor liggandes å så kom på vad

du kan göra med dem..

Släpa fram en av dem, lite färg å.. javisst fasen, 2. en handduk

under vore ju bra så det inte droppar färg på altanen.. 


 

En viss voffa tror bestämt att handduken lagts ut just för hennes skull.

"Åh, tack, matte, nu blev det mjukt å gott å ligga här. Tack!"

Perkele hundskrälle, nu kommer det droppa färg på DIG så 

*voila* har jag plötsligt en dalmatiner istället! 


  

Efter två vändor färg... å självklart torktid däremellan.. 


 

.. leta fram en gammal tunn madrass från en vikbar extrasäng. 

Sängen.. *ähum* sängarna är sen länge slängda då de aldrig kom

till användning.. gästerna föredrog soffa.


 

Å som vanligt tror hunden att universum kretsar runt henne.

"Åh, har du lagt ut en mjuk madrass till mig matte, vad snällt, tack!"


 

Ja, jäklar, här var det mjukt å skönt att ligga å vila! 

Tror bestämt att jag stannar här! 

Va? Vadå flytta på mig?? Näe..


 

Om du får bort hundskrället - klipp ut tre runda i rätt strl..

(3 st för att jag har 3 st kabeltrummor som jag målat..)


 

.. att ha ovanpå kabeltrummorna.


 

Limma! fast det mjuka skumgummit.

(Kan hända att det glider iväg under årens användande annars

å är ta mig fan omöjligt att få tillbaka.. så, ja, limma fast skiten!)


 

Om du inte har tyg liggandes hemma, åk å köp.

Själv köpte jag tre mjuka "filtar" från Rusta för 49 kr/st.

Älskar materialet i dessa filtar!! 

Sååååå mjuka å sköna!!


 

Väl hemma igen la jag filten dubbelt över, nitade fast å

klippte bort överflödet.


 

Nu råkade häftklamrarna ta slut, så det ska nitas mer å sen även klippas mer..


 

.. för så här tätt å fint ska det se ut när det är klart!


 

Tänk på att dra i tyget så kanterna blir lite rundade.


 

*tadaa*

Sååå snyggt!! Tycker jag iallafall..

Å nu har jag totalt fem stycken.

Två gamla å tre nya.

Vet bara inte var jag ska ha mina tre nya.. haha..


Nåja.

Idag ska jag iväg på promenad med Diesel å hans matte.

(Har mutat till mig det med lite smörgåstårta.. matte har semester å vill inte promenera då men

hon sa att hon får "offra sig" för lite smörgåstårta då.. haha..)

Å jag tar med mig min dalmatiner..


Ovido - Quiz & Flashcards