Direktlänk till inlägg 29 juli 2021

Rumsbyten..

Av pittsi - 29 juli 2021 21:56

 

Vi har ett vardagsrum på övervåningen.

Hittar ingen bättre bild just nu men julgranen döljer en kamin å en skänk..


 

Här sitter jag i soffan å tar ett foto åt motsatt håll.. ja, här ser ni ju kaminen å skänken.

Liksom balkongen, skrivborden å minstingen..


Hursom.

Det här vardagsrummet har blivit mindre å mindre använt.

Ungdomarna sitter mest på rummet å häckar å mannen å jag sitter i vardagsrummet där nere.


 

Men så fick minstingen för sig att han ville ha dubbelsäng.

Dock blev det så att han tog resårmadrasserna vi hade som extrasängar i lillstugan till gäster.

Utan en sängram.

Å sängen han hade haft åkte ut till vardagsrummet.

Som ni ser här på bilden. Bara pressa in allt.

Vi tänkte att jag kunde sova där.. istället för i soffan då jag inte orkar med mannens snarkande..

.. men så har det inte blivit.

Tror jag har sovit där två nätter, sen blev det soffan igen.

På nedervåningen, långt ifrån mannens snarkande..


 

Nåja.. tanken var ju god..


 

.. men som sagt. Ingen använder vardagsrummet.


Å vi har länge pratat om att tonåringarna borde ha varsitt rum..


 

Vårt sovrum används knappt.

Visst, mannen sover där, men mer än så är det inte.


 

Så, varför ska han ha ett megastort sovrum??


 

.. som kärringen inte ens orkar dammsuga.. haha..


 

Så igår tog vi tag i saken som vi länge pratat om.

Rumsbyten.


Så.

Igår då 19-åringen åkte till farmor (kommer hem på söndag) tömde jag å 17-åringen

vardagsrummet, piskade mattor, dammsög å skurade golvet.

Allt ställdes i 19-åringens hörna av grabbarnas rum.

(Bilden visar mannens å mitt sovrum dock.)


Å idag skruvade vi isär sängen, dammade, putsade, flyttade möbler till tusen,

dammsög å dammsög å dammsög.. jösses vad damm yr när man håller på!, skruvade ihop

sängen igen, flyttade mer möbler, inredde, bäddade osv.


 

Så nu är vardagsrummet mannens å mitt sovrum.


 

Jag tror att jag ska försöka sova ihop med mannen igen.. tror..

Satan vad många snarkmojänger jag ska köra upp i näsan på honom!


 

Jag fixade en liten hörna till Fluffy.. men nä, hon la sig i min säng..

.. den bortskämda lilla primadonnan..

"Där Fluffy, du ska ligga DÄR! Hoho? LYSSNAR du överhuvudtaget på mig?? DÄÄÄR!!"


 

Allt är inte färdigt.

Ska vi ha kvar den här skänken här?

Vad ska vi ha där istället om vi tar bort den?

Orkar vi flytta skiten?


 

Skrivborden ska bort.

Minstingens ska slängas, är sååå trasigt å jag pallar inte laga skiten.

Han vill inte ha den heller så han ska få mannens gamla. Ni ska få se sen.


 

Vi flyttade bort tv:n å tv-bänken, tänkte att grabbarna kan få ha varsin tv istället.

Minstingen hade redan en så 19-åringen får den här som stått här i vardagsrummet.

Istället valde jag att ha den här byrån som jag byggt, med lite vacker dekoration på.


 

Här är minstingens nästan tömda hörna i grabbarnas rum.


19-åringens hörna vägrar jag visa bild på.. urk.. en pojke med "autism" som totalvägrar

städa sitt rum då mamman ber/säger till/tjatar.. ja, nu har vi boendestödjare till honom

då han verkligen VÄGRAR göra som mamma å pappa säger.

De får ta de där striderna med honom.. vilket visat sig inte alls är några strider.. nä, för

han städar så snällt å fint då de kommer en gång i veckan. *suck*

Men det bästa är att jag får bara vara mamma å ge kärlek.

Inte tjata å gnälla å skälla.

Nåja.

Tanken är att flytta ut allt till lillstugan å totalrenovera grabbarnas rum så 19-åringen

oxå får det fräscht å fint igen.

Men det tar vi sen..


 

Minstingen har redan hunnit flytta in lite halft i sovrummet.

Han ska få en sängram.. vi ska bygga den.. ni ska få se det oxå.. så håll ut..


 

Mitt ena skrivbord ska vi flytta ut imorgon..


 

Minstingens skrivbord skulle ju slängas så där ska jag ställa mitt "lilasilvriga" skrivbord.

Men först måste grabbarna hämta upp mannens gamla skrivbord vilket oxå ska ske imorgon..

Taklampor ska bytas.. ja, det är lite småfix kvar..


 

Men soffgruppen ville minstingen ha så nu har han en tv-hörna i sitt nya rum.


Ja, som ni förstår så blir det en fortsättning..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pittsi - 30 mars 2022 09:07

    Jag upptäckte i natt att jag bara under två dagar nääästan  komma upp till "25 km" målet under veckan. Å som sagt.. veckan har bara hunnit med måndag å tisdag. Bra promenerat av mig å voffarna!     Pilen visar - mig på nagelsalo...

Av pittsi - 17 mars 2022 08:01


    Minstingen är ute på praktik. Men denna morgon ringer han - han är på väg hem. Hans handledare är hemma å vabbar å ingen annan vill ta hand om elever. Så minstingen skickas hem innan dagen ens börjat.   Synd bara att mamman står i...

Av pittsi - 15 mars 2022 09:01

.. å mannen skulle iväg på jobb. Till eventuell kund å kolla på ett eventuellt jobb. Eller fler. Å sen även till tråkiga butiker för att köpa material. Skruvar, muttrar, slangar, oljor å annat trist men nödvändigt för jobb. Å så "tvingade" ma...

Av pittsi - 10 mars 2022 10:41

  .. men har väl tappat större delen av livslusten. Is, is, is vart man än vänder sig. Öööverallt is till förbannelse!! Jag kan inte gå ut - varken till vår baksida - inte ens på altanen! - eller på vår framsida. Jag vet inte hur många gån...

Av pittsi - 13 januari 2022 16:51


  Visst ska julen ut - även i detta hem. Men fasen vad deppigt livet blev! Väldigt lite ljus å inget glitter. I n g e t   glitter!!    Så när jag var iväg på ärenden snubblade jag över en kristallkrona!! Oh yes!! Köpte den på stört! ...

Ovido - Quiz & Flashcards