Direktlänk till inlägg 18 oktober 2021

Rökigt värre..

Av pittsi - 18 oktober 2021 08:15



Förra lördagen var vi iväg på promenad med voffarna i nåt reservat

vid ett slott, nåt som vi ofta gör.

Å sen efteråt brukar vi åka å äta nånstans.. å oftast blir det

till nån hak vi ätit på 1000 gånger om.. men just den lördagen

kom jag med förslaget att istället åka till hamnens rökeri.

Sagt å gjort.. 


 


Mannen valde bakad potatis med skagenröra..


 


.. å kärringen valde en jättebamseräkmacka.. 


Jösses så gott det var å så mätta vi blev! 


 


I lördags var det annat i matväg.

Mannen var iväg på jakt med jaktlaget, första jakten för i år,

å faktiskt så delade vi upp det med voffarna så som vi nästan alltid gjort.

Fast med liiite ändring.


Då Douglas fått artros så borde hon gå i pension men..

.. då jakt är hennes liv å hon bara skulle ligga hemma å gråta

varje gång hon ser husse klä sig i jaktkläderna å dra iväg så kan

vi bara inte göra så mot henne.

Hon skulle deppa ihop totalt.

Så.

Vi bestämde att hon får vara med en liten, lugn runda.

30-60 minuter. Men absolut inte mer.

Promenader ska hon ju fortsätta med så en liten sväng i skogen

fast med gps runt halsen å jaktväst på, men utan att jaga likt

en tok, utan bara strosa löst runt å nosa, ja, då håller vi henne lycklig.

Å skulle det visa sig att hon inte orkar, eller blir sämre, som att halta

i några dagar efter jakten så slutar vi genast.

Vi vill absolut inte förvärra hennes tillstånd å göra henne sämre.

Men i lördags gick det alltså jättebra å hon var sååå lycklig så. 


Ni skulle se å höra dem.. när husse klär sig för jakt å går så ligger 

det tre voffar i hallen å gnyr å gråter å gnäller å skäller i TIMMAR

för att husse ska komma å hämta dem! 

Skitjobbigt att vara den som är hemma med lipsillarna.. 


Å sen är det ju så, vi kan inte släppa våra tre tillsammans, då

hittar de bara på bus.

Så husse tar med sig en å så ligger de andra två å gråter i väntan

på sin tur. *suck*

I lördags var Kaxa först ut att jaga i några timmar, sen Douglas en

liten runda å till sist min Fluffy de sista timmarna. 

Förut var det Douglas i några timmar å Fluffy bara en liten runda

men nu är det alltså "generationsskifte".

Det har ju visat sig att Fluffy har sjukt mycket jaktlust i sig så

jag har ju fått ge mig på den punkten.

Min hundjäkel är en jakthund. Punkt.

Hursom.


   

Efter jakten blev det som vanligt korvgrillning.

I underbart väder så mannen tvingade med sig kärringen ut.

Rökigt värre vid brasan men härligt ändå. 

Å på bilden ser ni Fluff å Douglas som ivrigt väntar på att få

smaka lite på husses grillade korv.. 


Lite skillnad på lyxig räkmacka å grillad korv, men båda lördagarna

sken solen från molnfri himmel å jag kan ärligt säga att jag inte 

kan välja vilken lördag eller mat som var bäst.

De var faktiskt lika bra. 

Å ungefär lika rökiga. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pittsi - 30 mars 2022 09:07

    Jag upptäckte i natt att jag bara under två dagar nääästan  komma upp till "25 km" målet under veckan. Å som sagt.. veckan har bara hunnit med måndag å tisdag. Bra promenerat av mig å voffarna!     Pilen visar - mig på nagelsalo...

Av pittsi - 17 mars 2022 08:01


    Minstingen är ute på praktik. Men denna morgon ringer han - han är på väg hem. Hans handledare är hemma å vabbar å ingen annan vill ta hand om elever. Så minstingen skickas hem innan dagen ens börjat.   Synd bara att mamman står i...

Av pittsi - 15 mars 2022 09:01

.. å mannen skulle iväg på jobb. Till eventuell kund å kolla på ett eventuellt jobb. Eller fler. Å sen även till tråkiga butiker för att köpa material. Skruvar, muttrar, slangar, oljor å annat trist men nödvändigt för jobb. Å så "tvingade" ma...

Av pittsi - 10 mars 2022 10:41

  .. men har väl tappat större delen av livslusten. Is, is, is vart man än vänder sig. Öööverallt is till förbannelse!! Jag kan inte gå ut - varken till vår baksida - inte ens på altanen! - eller på vår framsida. Jag vet inte hur många gån...

Av pittsi - 13 januari 2022 16:51


  Visst ska julen ut - även i detta hem. Men fasen vad deppigt livet blev! Väldigt lite ljus å inget glitter. I n g e t   glitter!!    Så när jag var iväg på ärenden snubblade jag över en kristallkrona!! Oh yes!! Köpte den på stört! ...

Ovido - Quiz & Flashcards