Alla inlägg under oktober 2021

Av pittsi - 14 oktober 2021 12:52

 

.. å jag kan redan nu inte ens hålla ordentligt i ratten!

Satan i helvitti vad kallt det är!!

Alltså fingrarna fryser ju fast på ratthelvettet för 17 gubbar!

Hur fan ska jag överleva dessa årstider vi har framför oss??


Av pittsi - 3 oktober 2021 15:25

  

Lördag.

Nu glömde jag ta en skärmdump på väderrapporten igår

men igår var det sol å sen bara regn, regn, regn

som ni kan se.


Så.

Äldsta grabben, som varit å plockat svamp i vår skog ett par 

ggr skickade jag ett sms till - solig lördag å sen regn i en vecka, 

alltså sista chansen till att plocka mer svamp om så önskades.

Å jodå, det ville han.

Så då bestämdes det att han å frun Bambi skulle komma över

lite senare å vi alla skulle ta en liten skogspromenad.

Fluffen skulle nämligen behöva tränas lite i jakt oxå nu när

jaktsäsongen startat å Douglas gått i pension.


 

Så.. ut i skogen.. på mannens jaktmark denna gång.

Lycklig Fluff med gps som sprang hit å dit å sniffade överallt

efter skogens alla djur.


  

Å så kärringen.. som tycker svamp i alla dess former är det 

absolut vidrigaste som finns på denna planet.. satte oxå

igång att plocka svamp! 

Det trodde jag aldrig nånsin skulle hände men igår hände det!

Jag vet fan inte vad som flög i mig men plötsligt letade jag

lika ivrigt efter skiten å.. ja, jag tillåmed böjde mig ner å 

plockde upp skiten MED MINA BARA HÄNDER!!

Å inte bara en eller två utan MÅNGA!!

Helt jäkla otroligt!!


  

Nu är inte jag nån svampexpert men äldsta grabben sa nåt om,

om jag nu minns rätt, svart trumpet, karl johan, trattkantareller

å så nåt om taggar?? 

Det var fler sorter men ja, har man bara teflon i skallen å så

noll intresse för svampar så är det fan inte mycket som fastnar..


  

Å sen hittade vi tydligen guld oxå.


  

HA!! Bildbevis på att kärringen minsann plockat å hållt i skiten.


Korgen blev full å Fluffen helnöjd med sitt äventyr.

Åh.. förresten.. den sötnosen..

Vid ett tillfälle råkade det sitta en slemmig snigel på svampen

jag precis plockat upp som jag kom åt å blev skrämd av å skrek

till i högan sky.

Gissa vem som kom springandes som ett skott för att rädda mig?

Min Fluff såklart!! 


 

Väl hemma igen hjälptes vi åt att grilla, laga mat å rensa svamp.

Men när äldsta grabben lagade en svampsås då flydde jag köket.

Fy fan.. alltså bara stanken av svamp får mig att kräkas!!

Men väl till bords.. hela familjen samlad till grillat.. kan det bli bättre??

Sååå gott!! 


----


Nu är frågan.. vad ska man hitta på för att stå ut med

en veckas regn??


Av pittsi - 2 oktober 2021 12:58

 

Vår, sommar, höst, vinter, spelar ingen roll vilken årstid,

när kärringen kör bil kör hon bil med fönstret nere.

Beroende på antal grader ute - varmt = mycket öppet, 

kallt = lite öppet men ändå alltid öppet! 

Älskar nämligen frisk luft! 


Men.. jag vet inte men det måste vara nån skum "karl"grej

för farfar, pappa å nu även mannen gnäller över nackspärr

så fort man vevar ner rutan minsta lilla. 

Å då kommer jag ju osökt vidare till nästa fråga..

.. om nu männen är såå jävla känsliga för lite vind i nacken?

Hur kommer det sig att så många män älskar att åka tvåhjuligt??

De börjar ju i tidig ålder med moppar å fortsätter sen med

crossar å motorcyklar av alla de slag.

Inte alla män, men helt klart mååånga fler män än kvinnor.

Å får inte de nackspärr av allt vinddrag i nacken?

Va? Va? VA??


Alltså jag bara undrar.


För som sagt.

Den här kärringen kör konstant med vinddrag i nacken å har 

ALDRIG nånsin fått minsta lilla nackspärr!!

Inte en endaste gång.

Å inte ens i några få sekunder! 

Nope.


Nån annan kärring där ute? 

Eller är jag ensam om det?


Ovido - Quiz & Flashcards