Alla inlägg den 1 juni 2021

Av pittsi - 1 juni 2021 18:57

Var var jag sist? 

Just det.. deppigt värre då ännu en erfaren smärtläkare säger att

han nog inte kan hjälpa mig då jag har för svår smärtproblematik.

Seriöst??

Hur krånglig kan en jävla kärring va? Va? 

Jag kan fan inte vara den första/enda kärringjäveln som har en smärtsjukdom

som fått en hjärnblödning å som sen har värk efter det?? 

Eller?? 


Nåja.. jag börjar ha tankar som "jag får nog ge upp å äta de där jävla

pillrena.. jag ska väl bara vara glad att jag lever..!? Speciellt med tanke på vad jag faktiskt varit med om.."


Jaja.. nog om det. För nu iaf..


Det kom regn. Å mer regn. Å ännu mer regn.

Så jag fick flytta på "valp"träffen..


 


.. men även sätta alla mina blommor i simskola. 

Å under tiden de lärde sig simma..


 


.. så blingade jag mina nyinköpta jeansshorts.

Blingat ska det fasen va! 


Men trots regn tog jag mig iväg en dag för promenad med Fluffy å brorsan

Diesel med matte.

Äger ingen regnjacka.. ööhh.. vänta.. det här måste ni fan få läsa..


 


Ja. Så. 

Den här finska kärringen äger alltså ingen regnjacka.

Men då det verkligen VRÄKTE ner å det var sista chansen för en

promenad innan Diesels mattes operation (å efter den på kryckor i upp till 12 veckor å sen.. ja, vem vet när vi kan promenera igen?)

så fanns inget annat än att trolla fram en regnjacka.

Men mannen.. hmm.. han har ju typ 1000 storlekar större än kärringen..

även om kärringen gått upp 20 kg pga mediciner å inaktivitet 

å hur hon än kämpat mot godis å annat gott å traskat mil efter mil

så har hon inte gått ner minsta lilla milligram. 

Bara att acceptera - denna kärring är numer en rejäl tjockis! 

Nåja.

Men så erbjöd sig äldsta grabben, som precis kommit för sin arbetsdag, att låna ut sin jacka.

Regntålig arbetsjacka.


 


Men herrejävlar vad smal den här fettmabullekärringen ser ut att vara!! 

Tror bestämt att jag bosätter mig i den här jackan från å med nu! 

Japp, så får det bli! 


Sen kom megatrycket å kärringen låg å kved i några dygn.

Jävligt ont i kroppen oxå då jag blivit nerkyld av det förbannade regnet.

Jag vet.. det var dumt att gå.. borde vetat bättre men jag är en envis finnjävel som vägrar låta en förbannad sjukdom hindra mig från att leva mitt liv! 

Om jag vill gå så går jag! 


 


Sen kom en solig söndag - mors dag.

Lite tryck kvar men men..

Äldsta grabben å Bambi kom, vi grillade å åt god mat å sen spelade vi spel.

Både kubb..


 


.. å två omgångar kricket (eller heter det krocket??) 


 


 


Jodå, äldsta grabben å Bambi var där men vill inte synas ute på nätet

så de står där bakom det svarta "suddiga".. 


 



.. å jodå, Bambi står där bakom sin man..


 



.. Fluffy däremot är inte minsta rädd för nät-troll.


 


Fika.


 


.. å självklart, de - kärringen - som inte gillar marsipan får peta bort å istället

ta hallon å blåbär.. sååå mycket godare!! 


En extremt trött kärring somnade snabbt när äldsta grabben å Bambi åkt hem. 

Mannen å jag hade ju även varit i Trosa på lördagen, på promenad med voffarna, lite ärenden å shopping å senare på dagen en lång promenad runt Häringe slotts slinga.. å allt det trots att jag fortfarande hade ganska jobbigt tryck i skallen.

Så jag slocknade på söndagskvällen å sov nästan till tisdagsmorgonen! 

Hade bara vaknat nån kvart-halvtimme här å där för mat å dryck.


Just det...

Diesels mattes operation blev framflyttad två veckor så idag träffades vi å promenerade med voffarna.

Men idag hämtade jag upp dem å så åkte vi till Häringe slott.

Har länge velat ta dem dit å gå där, visa den slingan som jag å mannen brukar gå

eller cykla med voffarna. Ibland med ungar, men oftast utan.

Faktiskt var vi där i lördags, med äldsta grabben å Bambi.

Då visade min promenad-app på mobilen att vi gått 10 km!! 

Fast slingan är 7 km! 

Så nu är ju nyfikenheten stooor! 

Hur många km är slingan?? 10 eller 7??

Så, jag frågade å visst ville de följa med dit! 

Men...


 


 


.. trots att vi gick ganska exakt samma.. alltså, vi gick ju EXAKT samma slinga, å varken i lördags eller idag så har jag hållt på att springa fram å tillbaka eller så. 

Enda skillnaden på dessa två promenader är att vi i lördags stannade till vid en av stränderna å lät voffarna bada lite. Men då stod jag still å tittade på i 10 minuter. 

Eller vänta nu.. voffarna badade idag oxå.. fast bara i 5 minuter! 

Annars är allt lika - parkerade på samma plats å gått samma slinga, inte sprungit runt som en yr höna eller så, inte ens då vi stötte på orm - varken i lördags då Fluffy - jävla hundjävel! - drog fram en ur höga gräset å jag fick springa förbi i panik med hjärtat i halsgropen eller idag då en snokjävel låg å sola på stigen å jag återigen fick springa förbi i panik med hjärtat i halsgropen.. så nä, bara gått rundan! 


Så jämför! 

Nästan lika många steg å samma tid.. men det skiljer 2 km! 

Å då återstår ändå frågan - hur lång ÄR slingan??

10, 8 eller 7?? 

Jävla skum slinga.. 


Nåja.

Vi kommer gå den många gånger till så vi får väl räkna ut ett snitt i höst.


Men nuså.. trycket har gett sig, för den här gången. 

Vädret är bättre å även om det går lite långsamt så får jag lite saker gjort här hemma.

Lite fix å don, laga här å laga där. Fixa hit å fixa dit.

Saker jag lääänge velat få gjort som jag äntligen börjat ta tag i. 

Å på fredag ska vi tillbaka till den senaste smärtläkaren.

Han ville gärna träffa mig en gång till, han hann inte riktigt med allt, så han vill prata mer med mig.

Han sa ju att han nog inte kan hjälpa mig men han kanske kan rekommendera nån annan eller nåt annat? 

Nåt måste han ju ha i tankarna, annars varför vilja träffa mig igen?? 

Vi får väl se..








Ovido - Quiz & Flashcards