Alla inlägg den 10 juni 2021

Av pittsi - 10 juni 2021 05:05

 

Onsdagen började med ett tidigt morgonbesök till vårdcentralen

där jag å 19-åringen fick vår 2:a vaccin-spruta mot covid. 

Sen åkte grabben med sin färdtjänst till skolan å jag tog en

promenix med Fluffen.

I regnet. För nog fan regnade det.


Vilket det även hade gjort tidigare på morgonen, då jag

höll på att lasta bilen med återvinning, pant osv.

Sååå kul att vara dyngsur innan man ens kommit iväg..


Nåja.

Så fortsatte det under hela dagen. 

När jag satt i bilen å åkte mellan byar å butiker - strålande sol

men så fort jag skulle ur bilen - för att slänga skräp, besöka nån butik,

rasta Fluffen osv.. ja, då vräkte regnet ner likt ett Niagarafall.

Å speciellt då jag kom ut från Ica å skulle lasta in alla kassar,

å blommor, in i bilen.. ja, jävlar vad regnet vräkte ner!!

Som tur var hade jag tagit med flera tjocktröjor så jag kunde byta

om till torrt lite då å då..


Kl 12 var det så dags att möta upp Diesel å matte för promenad.

Vi hade tur för regnet hade inte kommit till den byn!!

Så promenaden började bra med sol.

Men sista halvtimman... ja, då öppnade sig himlen å det var

fyra fullkomligt dränkta våta trasor som avslutade promenaden.

Jösses vad de där vädergudarna måste hata mig. 


   

Väl hemma igen planterade jag mina nyinköpta blommor

(ja, det regnade ju helt galet här förut å även om jag hällde ut

vatten från blommorna så var det fem som inte överlevde..)

å preciiis när jag planterat den sista kom regnet igen.

Minstingen fick fixa middagen för där nånstans kom tröttheten

å febern krypande.

Å så slocknade jag i soffan. 


Å här sitter jag nu.

Vaknade helt sjöblöt i svett vid halv 4. 

Har inte kunnat somna om.

Har så satans ont, både i kroppen efter allt regn, å så det

djävulska trycket i skallen.

Har feber efter vaccinet, sköterskan bekräftade min fråga, då jag 

fick feber vid första sprutan så kommer jag troligen få det nu oxå?

Å här ligger jag nu, febrig å jävlig.

Nåja, jag ska väl inte gnälla, lite feber som går över på nån dag,

värre har jag ju varit med om, eller vad säger ni!?! 


 


Men det som ÄR värre är att jag än en gång får lov att flytta

på valpträffen.

För det förbannade regnet.

Kom med förslaget att flytta träffen till söndagen men då var

det två som inte kunde komma.. å med bara fyra inbjudna

så känns det lite sisådär med bara två.

Speciellt då den ena är Diesel som jag träffar varje vecka ändå.

Så med sorg i hjärtat ska jag meddela alla idag att träffen blir

flyttad ännu en gång.

Nån därute som har ett regnfritt datum som förslag??

*sliter mitt hår i förtvivlan*

Jävlaförbannadeperkelessaatananhelvettisskitväder.


Nä. 

Nu ska jag deppa ihop här i soffan.

Jävla skitkropp å jävla skitväder å jävla skitliv.


Ovido - Quiz & Flashcards