Alla inlägg den 8 juni 2021

Av pittsi - 8 juni 2021 10:46

 

För i helvete..

Alltså.. hur många gånger måste jag skjuta upp min

efterlängtade valpträff??

År 2018 blev det ju inget för att jag låg i respirator.

År 2019 blev inget heller för att jag inte hade fått tillbaka orken än.

År 2020 pga coronan.

Å så i år.. uppskjutet tre ggr nu pga förbannat jävla REGN!! 

Va? Va? VA??


Å på det..


Jag sköt upp dagens promenad med Diesel å matte då de lovat regn.

Å så bestämde vi att vi ska gå imorgon, onsdag, istället.

Men. 

Ute skiner solen som fan. Inte minsta droppe regn.

Å min väderapp säger att regnet kommer imorgon.

Kul.

Här går jag nu å städar som en tok.. medans solen skiner där ute.

Å så imorgon när huset är skinande rent å jag ska ut - ja då fan kommer

regnet vräka ner å nån jävla sol kommer inte visa sig det minsta. 


Alltså.. jag tror jag exploderar snart..


Av pittsi - 8 juni 2021 08:45

  

Möblerna blev inte vaxade, som vi tänkt från början.

Däremot drog jag på en till vända med olja.

Å igår hjälpte grabbarna mig att bära tillbaka allt till altanen.

Visst blev det fint!?! 

(Synd bara att ljuset gör att stolarna ser ut att ha annan färg..)


 

Mina underbara "blombord".


 

Allt står uppepå då vi väntar regn..


 

Komsi komsi regnet, vattnade blommorna bara lite igår då jag väntade

dig idag, så kom nu regnet! 


 

Å här är två av våra stolar.

De flyttas fram å tillbaka, fram å tillbaka, mellan bordet å poolen.

Vi måste bygga den där trappen till voffarna, vi kan inte ha det såhär..

Det är nästa prioritering på listan.


 

Men sen är frågan.. ska jag betsa resten av alla utemöbler? 

Bordet, bänkarna å de två stolarna i poolen? 

Ser det knasigt ut med en grupp i mörkt.. å så den stora gruppen i ljust? 

Nä.. det tycker inte jag.. men vad tycker ni?


Ovido - Quiz & Flashcards