Direktlänk till inlägg 15 juni 2021

Hoppsan hejsan..

Av pittsi - 15 juni 2021 20:03

 


Åkte till byn där blomaffären ligger där mina kort säljs.

Det var dags att fylla på lite.

Å sen en sväng in på Ica Maxi. 

19-åringen hade jag släpat med mig som hjälpreda - jag hade

inte riktigt orken att sköta allt själv.

Å tacolov för det - jag peka å han hämtade å blippade å

packade å ja, han gjorde allt.


  

Å ja.. när jag väl lämnat mer kort i blomaffären.. så var jag 

ju tvungen att fråga om råd.

Varför blir mina stora, fina hortensior torra å bruna??

Fast jag vattnar dem helt galet mycket om kvällarna??

(Vet att de är galet törstiga rackare..)

Jaha.. de vill inte ha sååå mycket sol..

Hmm.. vi som har sol på altanen från tidig morgon till

tja, fem-sex-sju på kvällen. 

Å så har vi ju hög, tät skog runt om så det är helt vindstilla.

Är det 30 grader i kommunen så har vi 40 grader på altanen. 


Så.

Ja.. alltså.. det var ju inte meningen men *vips* hade jag

råkat köpa nya blommor.. igen. 


   

För de där torra hortensiorna.. ja, de råkade en sur å grinig

finsk kärring med megatryck i skallen klippa till lite.. 

Perkele.

Vem vill ha bruna blommor liksom?? 



Hursom.


Imorgon, onsdag, ska jag tillbaka till min nya dr, han som

gav mig min nya medicin.. den som gav mig 1000 ggr mer värk

istället för att hjälpa. 


Förtydligande; jag äter antingen moffar eller suma, inte båda

samtidigt. Det är då jag har ägglossning eller mens som trycket

blir 100 ggr värre å moffarna inte biter - då tar.. eller tog rättare

sagt.. jag sumatriptaner istället i två-tre dagar. Sen när trycket

sjunker till sitt "normala" går jag tillbaka till moffarna. 

Men nu då mannen snubblade över texten att man inte bör

äta sumatriptan då man haft hjärnblödning.. ja då står jag

helt utan substitut då moffarna inte hjälper.

Därav att jag i panik tryckte i mig fler å fler å fler då

inget hjälpte.

Å det gjorde ju inte de där 17 st heller.. 

Nåja. 

Nu har vi löst gåtan å jag är tillbaka till mitt normala.

Tog en moffe igår å en idag.

YES! 

Kärringen är på rätt väg igen!! 

Får se vad dr säger imorgon.. men jag är rätt säker på att jag

inte vill testa den där medicinen igen. 


 

Blommorna som hon i blomaffären sa var väääldigt soltåliga.

Jag minns inte vad de heter men jäklar vilken tur jag hade!

De är lila!! 


Å imorgon efter dr ska jag köpa mer jord så jag kan plantera dem oxå.. 

Jag kan fortfarande inte gå normalt.. men.. ja, måste man

ha jord så måste man.. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pittsi - 30 mars 2022 09:07

    Jag upptäckte i natt att jag bara under två dagar nääästan  komma upp till "25 km" målet under veckan. Å som sagt.. veckan har bara hunnit med måndag å tisdag. Bra promenerat av mig å voffarna!     Pilen visar - mig på nagelsalo...

Av pittsi - 17 mars 2022 08:01


    Minstingen är ute på praktik. Men denna morgon ringer han - han är på väg hem. Hans handledare är hemma å vabbar å ingen annan vill ta hand om elever. Så minstingen skickas hem innan dagen ens börjat.   Synd bara att mamman står i...

Av pittsi - 15 mars 2022 09:01

.. å mannen skulle iväg på jobb. Till eventuell kund å kolla på ett eventuellt jobb. Eller fler. Å sen även till tråkiga butiker för att köpa material. Skruvar, muttrar, slangar, oljor å annat trist men nödvändigt för jobb. Å så "tvingade" ma...

Av pittsi - 10 mars 2022 10:41

  .. men har väl tappat större delen av livslusten. Is, is, is vart man än vänder sig. Öööverallt is till förbannelse!! Jag kan inte gå ut - varken till vår baksida - inte ens på altanen! - eller på vår framsida. Jag vet inte hur många gån...

Av pittsi - 13 januari 2022 16:51


  Visst ska julen ut - även i detta hem. Men fasen vad deppigt livet blev! Väldigt lite ljus å inget glitter. I n g e t   glitter!!    Så när jag var iväg på ärenden snubblade jag över en kristallkrona!! Oh yes!! Köpte den på stört! ...

Ovido - Quiz & Flashcards