Direktlänk till inlägg 20 juni 2021

Voi voi..

Av pittsi - 20 juni 2021 21:15

 

I lördags var det dags igen för mannen å kärringen att ta en tur med varsin voi

inne i stan.

Så jäkla svalkande skönt, ja vinden alltså, när solen gassar.. men då man har

en trasig kropp som inte fixar kyla.. ja, då får man ha hoodien på sig..


 

Mannen frågade varför jag inte ville vara med på bild då han tog foto på slottet..

Hallå? Man vill väl inte se ut som värsta turisten!?! ;o)


 

Ja, å som den skojare kärringen är så fortsatte det hela dagen.

Så fort jag såg nåt speciellt så "Här gubben, ta foto!"

Så här sitter nu fruntimmret, på badanstalten!


 

Å utanför Vasa-museet.. "Blubb-blubb, nu går kärringen under.."


 

"Skål ta mig fan.. hick.. kärringen HAR gått under.." ;o)


 

Dags för lunch.. på bryggan, vid vattnet.


 

Mums!!


 

Självklart tar vi oss in i nån kyrka å tänder ett ljus för vår älskade änglason..


 

Men sen fortsätter både voiandet å skojandet.

En fontän.. hmm.. släng dig i väggen Sophia Loren!!


 

Ja, kärringen fick lite publik, men ja, sånt får man ta när man är en busig kärring.


Efter några timmars voiande åkte vi hem.

Fick besök av svärmor, äldsta grabb å Bambi.

Vi grillade å åt gott.

Spelade krocket å hade kul.

Å senare på kvällen kollade kärringen på film med minstingen å svärmor.


Sov tyvärr inte gott den natten då voffar väckte mig ungefär 7000 ggr för nattpink..


 

.. men vi bestämde oss ändå för en sväng in till stan för ännu en voidag idag.

Svärmor åkte å hälsade på en kompis i närheten under tiden.


Tänk att det inne i stan finns så många vackra parker å fina stränder å ja, man blir ju helt förbluffad..


 

Nån som förresten vet vad denna buske heter??

Vi har en sån här på gården, men den här är från en kolonilott i stan som vi voiade förbi.

Kan det var en Kameliaschersmin?


 

Hursom.

Vi voiade en stund, men mina fötter sa ifrån. Två dagar i rad är tydligen för mycket.

Nåja, vi hann se en del vackert, voia intill vatten, svalkande vindar.. trots hoodie..


 

.. å idag tog vi bara en glass istället för lunch.

Mina fötter sa ju som sagt ifrån så vi bestämde oss för att åka hem å ta en "luddag" istället.

(När man slår ihop lunch och middag = luddag. Ett ord vi själva hittat på.. men finns det ett "riktigt"??)

Nåja.


Vi åkte hem, med mina fötter brinnandes av värk, fick hem svärmor å så grillade vi igen å åt gott.

Resten av dagen förflöt sittandes på altanen, med gott sällskap å vilande fötter.


(Men nästa helg är de nog redo för en voi-tur igen..)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pittsi - 30 mars 2022 09:07

    Jag upptäckte i natt att jag bara under två dagar nääästan  komma upp till "25 km" målet under veckan. Å som sagt.. veckan har bara hunnit med måndag å tisdag. Bra promenerat av mig å voffarna!     Pilen visar - mig på nagelsalo...

Av pittsi - 17 mars 2022 08:01


    Minstingen är ute på praktik. Men denna morgon ringer han - han är på väg hem. Hans handledare är hemma å vabbar å ingen annan vill ta hand om elever. Så minstingen skickas hem innan dagen ens börjat.   Synd bara att mamman står i...

Av pittsi - 15 mars 2022 09:01

.. å mannen skulle iväg på jobb. Till eventuell kund å kolla på ett eventuellt jobb. Eller fler. Å sen även till tråkiga butiker för att köpa material. Skruvar, muttrar, slangar, oljor å annat trist men nödvändigt för jobb. Å så "tvingade" ma...

Av pittsi - 10 mars 2022 10:41

  .. men har väl tappat större delen av livslusten. Is, is, is vart man än vänder sig. Öööverallt is till förbannelse!! Jag kan inte gå ut - varken till vår baksida - inte ens på altanen! - eller på vår framsida. Jag vet inte hur många gån...

Av pittsi - 13 januari 2022 16:51


  Visst ska julen ut - även i detta hem. Men fasen vad deppigt livet blev! Väldigt lite ljus å inget glitter. I n g e t   glitter!!    Så när jag var iväg på ärenden snubblade jag över en kristallkrona!! Oh yes!! Köpte den på stört! ...

Ovido - Quiz & Flashcards